Jak probíhá konzultace
nebo | ? |
Konzultace, které poskytuje TIS, nejsou anonymní rady obecného charakteru.
TIS poskytuje rady pro určitou situaci, konkrétního postiženého člověka nebo zvíře
Ptáme se:
-
Kdo je POSTIŽENÝ- dítě, dospělý (pokud možno udat celé jméno, rodné číslo a zdravotní pojišťovnu), zvíře.
-
Jeho věk
-
Hmotnost (alespoň odhadem)
-
Zda trpí akutní nebo chronickou nemocí
-
CO JE PŘÍČINOU OTRAVY?
-
Lék (jde o lék tohoto pacienta?)
-
Obchodní přípravek? K čemu se používá? Mít po ruce etiketu
-
Jde o rostlinu, houbu, chemickou látku z průmyslu?
-
MNOŽSTVÍ (alespoň odhadem), vždy počítat s co nejvyšší možnou dávkou.
-
ČAS - Kdy se nehoda stala?
-
JAK - Požití, polití, vdechnutí, poranění
-
PŘÍZNAKY – má pacient potíže?
-
OŠETŘENÍ - Jaká opatření byla doposud provedena? Dostal napít po požití žíraviny?
-
KDO VOLÁ: jméno, město, telefonní číslo (pro zpětnou vazbu v případě potřeby)
Odpovíme:
Podávaná informace se za použití různých informačních zdrojů zaměřuje převážně:
U laiků na vysvětlení možného ohrožení zdraví, na pokyny první pomoci a následnému postupu.
U lékařů na vysvětlení povahy působící látky, na toxicitu působící dávky, na prognózu konkrétního případu, na očekávaný obraz otravy a především na pokyny k optimálnímu léčebnému postupu.
Volajícímu stručně vysvětlíme nebezpečí, které dávka pro postiženého představuje, jaké zákroky je potřeba v rámci první pomoci provést, čeho se naopak zachránce nesmí dopustit, jaké jsou komplikace, které pacientovi hrozí. Situace je zhodnocena a na základě konkrétních okolností pracovník TIS doporučí volajícímu, co je třeba pro postiženého nadále zajistit (převoz do nemocnice, návštěvu odborného lékaře, přivolání posádky RZP, antidotum, apod.)